Xert podcast

Xert er en træningsportal, der tager i stedet for træningsfysiologi tager udgangspunkt i modeller lavet ud fra mønstre og tendenser i store mængder træningsdata. Velonews har lavet en glimrende podcast om Xert. Læs mere her.

2019-03-26T13:15:07+01:00marts 26th, 2019|Cykeltræning, Watt træning|Kommentarer lukket til Xert podcast

Sådan ser et godt træningsforløb ud i TrainingPeaks

Et godt træningsforløb kendetegnes ved en gradvis stigning i træningsbelastningen over en længere periode. Det er en forudsætning for at du bliver ved med at udvikle dig, at træningsbelastningen  løbende øges. Men hvor hurtigt og hvor meget kan træningsbelastningen øges? Det er meget individuelt. Din træningshistorik, din form, din alder og levevis spiller ind.

2019-06-03T12:30:51+01:00marts 7th, 2019|Cykeltræning, La Marmotte, Watt træning|Kommentarer lukket til Sådan ser et godt træningsforløb ud i TrainingPeaks

Restitution eller placeboeffekt

Engang var restitution simpelt. Noget ordentligt at spise efter træning og masser af hvile. Cykelløb vindes i sengen, sagde man.I dag er det anderledes. I jagten på fordele er restitution gået fra at være noget passivt til noget, man gør aktivt.

2019-02-27T10:42:30+01:00februar 25th, 2019|Restitution|Kommentarer lukket til Restitution eller placeboeffekt

Så let kan du undgå at tage på i julen

Et nyt studie fra Birmingham Universitet har set på, om man ved en beskeden intervention kan motivere mennesker til en adfærd, der hjælper dem til ikke at tage på i vægt i juletiden. Det kan man!

2019-02-15T16:08:21+01:00december 12th, 2018|Vægttab|Kommentarer lukket til Så let kan du undgå at tage på i julen

Hvor meget højintens cykeltræning er optimalt?

Højintens træning (HIT) og højintens intervaltræning (HIIT) er effektiv træning i forhold til tidsforbruget. Du får flere træningsstimuli, end du får ved at træne samme volumen med lav intensitet. Men er der en bagside af medaljen?

2019-01-30T10:26:38+01:00december 5th, 2018|Cykeltræning|Kommentarer lukket til Hvor meget højintens cykeltræning er optimalt?