Spring til indhold

Mangel på smidighed koster watt

Mangel på smidighed – vi kan også kalde det nedsat bevægelighed eller mobilitet – skyldes oftest, at muskler og sener er blevet for stramme.

Talentudvikling

Er du U19- eller U23-rytter og vil du se hvad dit talent rækker til? Hos Mensch Maschine får du hjælp fra øverste hylde. Hvad enten det er træningsprogram og mentoring/coaching eller blot en enkelt samtale omkring din træning, du efterspørger.

Zone 2 træning for cykelryttere

  • af
  • 9 min read

Træning i zone 2 er vigtigt for at kunne arbejde jævnt i længere tid, ligesom zone 2 træning hjælper dig til et højere FTP-niveau.

Polariseret træning for cykelryttere

Har du brugt vinteren til at bygge grundform med sweet spot og grundtræning kan det være en god idé med polariseret træning i en periode. Polariseret træning kan give dig et markant formløft i løbet af blot 2-3 uger.

Træningslejr i januar

Et træningsophold i Sydeuropa i vinterperioden behøver ikke indeholde en masse intervaller for at være god træning.

Når du træner betydelig større volumen, end du plejer, så er det sig selv tilstrækkeligt til at give dig et stort formløft.

TrainingPeaks workout i Zwift

  • af
  • 2 min read

Har du dit træningsprogram i TrainingPeaks, finder træningerne selv vej til Zwifts workout mode. Denne video viser dig hvordan du åbner træningerne i Zwift.

Varmetræning eller Højdetræning?

  • af
  • 4 min read

Hvad giver mest mening. Varmetræning eller højdetræning. Begge dele kan hjælpe dig til bedre performance, men der er også store forskelle.

Off season cykeltræning

Der er mange måder at holde off season på. Altså perioden fra sæsonen slutter til forberedelserne til næste sæson går i gang.   Nogle dropper al træning. Andre holder gang i cykeltræningen men skruer ned for volumen og intensitet. Andre… Læs mere »Off season cykeltræning

Over/under intervaller

I over/under intervaller er intensiteten skiftevis lidt over og lidt under tærskelniveau. Over/under intervaller er næppe andre intervaltyper overlegen, men de giver variation i træningen og minder lidt om at køre cykelløb.